Методичний дороговказ

Люди, які втілюють ідеї і поширюють їх, керують світом




Статті

Українська література

 

Назва роботи

Анотація

 

Автор

Практичні завдання з теорії української літератури у 5 класі /10 ст.

 

У досвіді представлено практичні завдання, що сприятимуть кращому засвоєнню матеріалу і допоможуть п’ятикласникам краще опанувати теорію української літератури. Рекомендовано для використання на уроках та при підготовці домашнього завдання з української літератури у 5 класі.

Багорко Тетяна Миколаївна, вчитель української мови  КЗО «Криничанська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

 

Літературні диктанти до розділу «Літературні казки» 5 клас /  14 ст.

Літературні диктанти використовуються вчителем на уроках – як метод перевірки знань учнів при засвоєнні змісту художнього твору. Цей вид роботи виробляє в учнів уважність, зосередженість, вміння коротко і чітко викладати думку, висловлювати власні міркування.

 

Стрижиус Ганна Іванівна, вчителька української мови та літератури,  КЗО «Єлізарівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради   Дніпропетровської області».

 

Адаптивна система роботи на уроках української літератури у 7 класі /30 ст.

 

Дидактичний матеріал ґрунтується на використанні адаптованих завдань для семикласників на уроках української літератури, що сприяє створенню психологічного комфорту, ситуації успіху учнів різних рівнів підготовки, підвищує їх навчальну мотивацію.

Наведені тут зразки уроків характеризуються поєднанням комунікативно-діяльнісного, особисто-адаптованого, соціокультурного принципів практичної спрямованості навчання, що відповідає сучасним вимогам вивчення української літератури.

Баховська Олена Йосипівна, вчитель української мови і літератури, комунальний заклад освіти «Котлярівська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

 

«Дидактичний матеріал з української літератури для учнів 7-го класу» /30с

 

Призначення  цього  посібника  -  допомогти  вчителеві  в організації індивідуальної та колективної роботи з учнями, спрямованої на глибше  осмислення матеріалу , що  вивчається  програмою. Завдання потребують творчого  осмислення вивченого , вміння робити власні  висновки і узагальнення.Рекомендовано вчителям  української мови та літератури.

Качур Валентина Петрівна , вчитель української мови та літератури КЗО «Промінської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

 

 

Методична збірка «Конструктури уроків з української мови та літератури  9 – 11 класи»/ 10 ст.

 

Активні форми роботи з учнями, стислі моделі уроків, інтерактивні педагогічні прийоми, що розвивають пізнавальні можливості учнів, творче мислення

 Півненко Людмила Іванівні, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області

Опорні таблиці і схеми з теорії літератури./ 15 ст.

 

Опорні таблиці і схеми допоможуть засвоїти і відтворити раніше вивчені     основні поняття  і терміни з теорії літератури, дадуть можливість  сформувати   ґрунтовні знання при підготовці до ЗНО. Укладено  відповідно до вимог   чинної  програми з української літератури

Яременко Вікторія  Олексіївна,   учитель української мови і літератури  КЗО «Привільнянська СЗШ І-ІІІ ступенів  Солонянської   районної ради Дніпропетровської області».

 

«Дидактичний матеріал з теорії літератури»/15 ст.

 

Теоретичний матеріал ілюструється прикладами з художніх творів, що сприяє кращому засвоєнню програмового матеріалу

Гаркуша Любов Леонідівна, вчитель української мови та літератури,КЗО «Новомар’ївська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів».

«Формування та методи розвитку читацьких інтересів учнів» /22 ст.

 

Про форми й методи розвитку читацьких інтересів учнів на уроках та в позаурочний час, формування внутрішнього світу дитини за допомогою книгою розміщенні розробки уроків з вивчення літератури рідного краю, заочних літературних подорожей, літературних вечорів, уроків – презентацій цікавих книг.

Носко Антоніна Пилипівна, вчитель української мови, комунальний заклад освіти «Незабудинська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської  районної ради Дніпропетровської області

Поліграфічна продукція “Уклін тобі, Тарасе”

 

У збірці підібрані заходи, вікторини, конкурси, присвячені життю та творчості Т.Г.Шевченка для учнів 5 – 11класів загальноосвітніх шкіл.

Свириденко Галина Гаріївна, вчитель української мови та літератури, Башмачанська середня загальноосвітня школа

 

Тиждень української мови та літератури/50 ст.

Проведення предметного тижня з ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вивчення української мови та літератури, стимулювання творчої активності учнів.

Тиждень української мови та літератури – це своєрідний творчий звіт учителя.

Посібник містить методичні поради щодо проведення Тижня української мови та літератури, розробки заходів для учнів 5-11 класів.

Горпиняк Тетяна Миколаївна, Киях Інна Іванівна, вчителі української мови та літератури  Комунального закладу освіти „Солонянська середня загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області”.

 

«Письменники Солонянщини»  /  40 ст.

 

Проект ознайомлює учнів із творчістю та життєвим шляхом Олесі Омельченко, допомагає краще зрозуміти Олесю Омельченко як непересічну  особистість завдяки зібраним фото матеріалам із життя та ілюстративним мате ріалам до творчості.

Сікан Олена Анатоліівна, вчитель української мови та літератури, КЗО Василівська загальноосвітня середня школа-інтернат

 

Проектна робота «Література рідного краю» / 18 ст.

 

Шкільна програма з української літератури передбачає вивчення літератури рідного краю у 5-11класах. Зважаючи на те, що учні повинні знати звичаї, побут українців краю та з метою прищеплення любові до славної історії України та її творців рекомендовано мультимедійну презентацію

 

Устименко Людмила Валеріївна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області

Літературні ігри / 40 ст.

 

У Вас вибралася вільна година для серйозної справи. Розкрийте цей посібник, візьміть олівець, аркуш паперу і спробуйте розв’язати завдання , вміщені  у цьому збірнику. Посібник містить завдання , подані у вигляді вікторин, кросвордів, шифрограм, ребусів і т.п. , різних літературних задач, в основу яких лягли твори українських письменників, що вивчають на уроках української літератури.

Янишівська Антоніна Сергіївна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Олександропільська СЗШ І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

 

Літературні диктанти, вікторини. /20 ст.

 

Посібник містить добірку літературних диктантів, спрямованих на постійну співпрацю, діалог учителя з учнем. Вони покращують логічне та асоціативне мислення, пам’ять, дають змогу економно використати час на  уроці. Завдання можуть бути використані як на уроках так і в позакласній роботі з української літератури.

Кравченко Людмила Іванівна, вчителька української мови та літератури  комунального закладу освіти «Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

« Збірник тестів з української мови та літератури по впровадженню інформаційних технологій на уроках». /20 ст.

 

Збірник містить завдання для тематичного контролю та поточної перевірки знань учнів. Рекомендується для вчителів української мови у підготовці до уроків та контролю знань учнів.

Максименко Наталя Володимирівна. вчитель української мови.  Військова середня загальноосвітня школа.

 

«Вправи з ключами для розвитку креативного мислення»/ 25 ст.

 

В даному посібнику зібрані вправи з ключами, які сприяють розвитку креативного мислення. Їх можна використовувати на різних етапах уроку. Ці вправи можна використовувати також і в позакласній роботі вчителям української мови та літератури

Потапова Валентина Іванівна, вчитель української мови та літератури,

КЗО «Звонецько-Хутірська НСЗШ І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»