Методичний дороговказ

Люди, які втілюють ідеї і поширюють їх, керують світом




Статті

Українська мова

 

5 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Посібник "Цікава граматика" / 10 ст.

Посібник містить схеми, ребуси, загадки, які дадуть змогу активізувати навчальний процес і зацікавити учнів на уроці, сприятимуть розвитку мислення, пам’яті, вмінню співставляти, порівнювати

Морозова Олена Вікторівна, Василенко Лідія Миколаївна, вчителі української мови та літератури, Комунальний заклад освіти "Тритузнянська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області".

Чарівний пенал./ 3 ст.

Набір карток для моделювання слів та речень з розділів « Фонетика», «Синтаксис», « Будова слова». Для детального опрацювання практичних навичок учнів 5-7 класів з даних тем.

Синиця Т.В., вчитель української мови та літератури, КЗО « Микільська на Дніпрі середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів».

«Опорні таблиці з української мови»  / 31 ст.

Призначені для вивчення основних  орфографічних правил мовознавства, ефективного засвоєння нового матеріалу, швидкого запам’ятовування і відтворення на наступних уроках.

Сікан Олена Анатоліівна, вчитель української мови та літератури, КЗО Василівська загальноосвітня середня школа-інтернат

«Лексикологія. Фразеологія. Етимологія»/ 25 ст.

Розробки уроків з української мови у 5 класі

Безумовно, кожен педагог перебуває у творчому пошуку. Створення на уроці атмосфери активної зацікавленості, пожвавлення процесу засвоєння, закріплення і узагальнення знань, умінь і навичок –  прагнення багатьох учителів. Можливо, у цьому допоможуть пропоновані розробки уроків у 5 класі з теми «Лексикологія. Фразеологія. Етимологія».

Диконенко Лариса Михайлівна, учитель української мови і літератури, комунальний заклад освіти «Мопрівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

«Навчання через гру» / 26 ст.

Дидактичний матеріал, в якому вміщено різні елементи цікавої граматики

(вправи з «ключами», кросворди, задачі-жарти, мовні ігри, шаради, граматичні загадки).

Своєрідність цих навчальних дидактико-граматичних жанрів різної складності полягає в тому, що вони дають змогу в цікавій формі комплексно вивчати мову, ілюструвати, повторити, закріпити, поглибити знання учнів. Посилює практичну спрямованість усної та писемної мовленнєвої діяльності учнів.

Матеріал може бути використаний як вчителем на уроці, в позакласній роботі, так і самими учнями на дозвіллі.

Диконенко Наталія Павлівна,учитель української мови і літератури, комунальний заклад освіти «Мопрівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

Програма з курсу «Цікава етимологія» для учнів 5-6 класів /25 ст.

У посібнику репрезентовано програму факультативного курсу з української мови, пояснювальну записку до неї, календарно-тематично планування та довідковий матеріал до уроків з курсу.

Посібник розрахований на вчителів української мови та літератури, учнів 5-6 класів, любителів рідної мови, всіх, хто цікавиться історією та походженням  українських слів.

Корольова Світлана Семенівна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Новопокровська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянського району Дніпропетровської області»

«Цікава граматика на уроках української мови» / 18 ст

Посібник пропонується для учнів 5 – 6 класів. Містить матеріали з цікавої граматики, допомагає збагнути таємницю слів, їх історію. Завдання розміщені за темами. Посібник охоплює різноманітні види роботи: ігри, шаради, лото і інше.

Півненко Людмила Іванівні, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

Комп’ютерна підтримка предмету/15 ст.

Тести з української мови для учнів 5-6 класів з теми: «Лексикологія» , «Фонетика», «Прикметник» у двох варіантах.

Питання підібрані  відповідно до рівня підготовки учня. Такий вид перевірки сприятиме підвищенню зацікавленості школярів у вивчені української мови.

ФедькоТетяна Вікторівна,вчитель української мови та літератури КЗО «Миропільська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

6 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Презентація «Іменник. Загальне значення. Морфологічні ознаки. Синтаксична роль» / 13ст.

Презентація, яку вчитель демонструє учням для супроводу узагальненого уроку після вивчення теми, коротко знайомить учнів із загальним значенням іменника, його морфологічними ознаками та синтаксичною роллю.

Робота містить ілюстративні та текстові матеріали інформаційно- навчального характеру, розраховані на швидке сприйняття учнівською аудиторією, а також практичні завдання.

Презентація також може бути використана учнями для самостійного перегляду під час роботи над темою.

Рекомендовано вчителям української мови, учням 6 класу.

Марченко Інна Іванівна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

Чарівний пенал./ 3 ст.

Набір карток для моделювання слів та речень з розділів « Фонетика», «Синтаксис», « Будова слова». Для детального опрацювання практичних навичок учнів 5-7 класів з даних тем.

Синиця Т.В., вчитель української мови та літератури, КЗО « Микільська на Дніпрі середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів».

«Опорні таблиці з української мови»  / 31 ст.

Призначені для вивчення основних  орфографічних правил мовознавства, ефективного засвоєння нового матеріалу, швидкого запам’ятовування і відтворення на наступних уроках.

Сікан Олена Анатоліівна, вчитель української мови та літератури, КЗО Василівська загальноосвітня середня школа-інтернат

Програма з курсу «Цікава етимологія» для учнів 5-6 класів /25 ст.

У посібнику репрезентовано програму факультативного курсу з української мови, пояснювальну записку до неї, календарно-тематично планування та довідковий матеріал до уроків з курсу.

Посібник розрахований на вчителів української мови та літератури, учнів 5-6 класів, любителів рідної мови, всіх, хто цікавиться історією та походженням  українських слів.

Корольова Світлана Семенівна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Новопокровська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянського району Дніпропетровської області»

«Цікава граматика на уроках української мови» / 18 ст

Посібник пропонується для учнів 5 – 6 класів. Містить матеріали з цікавої граматики, допомагає збагнути таємницю слів, їх історію. Завдання розміщені за темами. Посібник охоплює різноманітні види роботи: ігри, шаради, лото і інше.

Півненко Людмила Іванівні, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

Комп’ютерна підтримка предмету/15 ст.

Тести з української мови для учнів 5-6 класів з теми: «Лексикологія» , «Фонетика», «Прикметник» у двох варіантах.

Питання підібрані  відповідно до рівня підготовки учня. Такий вид перевірки сприятиме підвищенню зацікавленості школярів у вивчені української мови.

Федько Тетяна Вікторівна,вчитель української мови та літератури КЗО «Миропільська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

Лінгвістичні  ігри на уроці. Українська мова. Іменник. 6 клас. /17 ст.

У роботі поданий матеріал, спрямований на  розвиток творчої особистості. Учитель доводить, що структура та ігрові форми роботи на уроках викликають інтерес у учнів, сприяють їх оптимальному розвитку та вихованню.  Такі уроки спонукають учнів до самостійної праці, творчого мислення, до формування світогляду.

Ясногор Світлана Володимирівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу освіти «Широчанська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

7 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Розробки уроків з теми «Прислівник» 7 клас /35 ст.

Матеріали містять систему уроків з теми «Прислівник» із використанням інноваційних технологій, краєзнавчого матеріалу. Досвід покликаний виховувати творчі здібності учнів на уроках української мови. Розкриті особливості групової роботи, як важливого чинника самореалізації учня.

Полятикіна Любов Павлівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу освіти «Солонянська середня загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

Презентація «Повторення вивченого про прислівник» / 16 ст.

Мультимедійна презентація підготовлена у вигляді уроку-мовного журналу з метою повторити і закріпити відомості про прислівник, формувати вміння визначати в реченні прислівники, їх ознаки, розвивати діалогічне мовлення, виховувати почуття любові до природи рідного краю.

Презентація може бути використана учнями для самостійного перегляду, а також як приклад для самостійної групової роботи над аналогічними проектами.

Марченко Інна Іванівна, вчитель української мови та літератури, КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

Чарівний пенал./ 3 ст.

Набір карток для моделювання слів та речень з розділів « Фонетика», «Синтаксис», « Будова слова». Для детального опрацювання практичних навичок учнів 5-7 класів з даних тем.

Синиця Т.В., вчитель української мови та літератури, КЗО « Микільська на Дніпрі середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів».

«Опорні таблиці з української мови»  / 31 ст.

Призначені для вивчення основних  орфографічних правил мовознавства, ефективного засвоєння нового матеріалу, швидкого запам’ятовування і відтворення на наступних уроках.

Сікан Олена Анатоліівна, вчитель української мови та літератури, КЗО Василівська загальноосвітня середня школа-інтернат

8 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

«Однорідні члени речення» ( навчально – методичний  посібник ) / 30 ст.

Посібник містить систему уроків з української мови для 8 класу із використанням інтерактивних  та інформаційно – комунікаційних технологій. Запропоновані заняття сприяють  глибокому засвоєнню учнями програмового матеріалу, розвитку їхніх творчих здібностей , культури спілкування  учнів, формуванню вмінь застосовувати отримані знання в нестандартних ситуація. Адресовано вчителям української мови загальноосвітніх навчальних закладів.

Дрюкова Наталія Володимирівна, вчитель української мови та літератури,       КЗО «Малокалинівська неповна середня загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області».

«Розвиток діалогічного мовлення» /6 ст.

Дібрані вправи призначені для розвитку діалогічного мовлення учнів 8-9 класів в процесі вивчення синтаксису.

Кучерява Вікторія Іванівна, вчитель української мови і літератури, КЗО «Аполонівська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

9 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Методична збірка «Конструктури уроків з української мови та літератури  9 – 11 класи»/ 10 ст.

Активні форми роботи з учнями, стислі моделі уроків, інтерактивні педагогічні прийоми, що розвивають пізнавальні можливості учнів, творче мислення

 Півненко Людмила Іванівні, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області

Методичний посібник з  історії Київської Русі для старшокласників з використання веб-камер міста Чернігів.

У посібнику в доступній формі за допомогою схем пояснюється навчальний матеріал. Веб-камери допоможуть ознайомитись з історичним матеріалом.

Анутдінова Ніна Леонідівна, вчителька української мови та літератури  комунального закладу освіти «Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

«Розвиток діалогічного мовлення» /6 ст.

Дібрані вправи призначені для розвитку діалогічного мовлення учнів 8-9 класів в процесі вивчення синтаксису.

Кучерява Вікторія Іванівна, вчитель української мови і літератури, КЗО «Аполонівська неповна середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

10 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Методична збірка «Конструктури уроків з української мови та літератури  9 – 11 класи»/ 10 ст.

Активні форми роботи з учнями, стислі моделі уроків, інтерактивні педагогічні прийоми, що розвивають пізнавальні можливості учнів, творче мислення

 Півненко Людмила Іванівнa, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області

Методичний посібник для старшокласників у схемах «Вивчення складнопідрядних речень»./20 ст.

У посібнику в доступній формі за допомогою схем пояснюється навчальний матеріал. Схеми допоможуть запам’ятати будову речень, сполучники, сполучні слова.

Анутдінова Ніна Леонідівна, вчителька української мови та літератури  комунального закладу освіти «Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

11 клас

Назва роботи

Анотація

Автор

Методична збірка «Конструктури уроків з української мови та літератури  9 – 11 класи»/ 10 ст.

Активні форми роботи з учнями, стислі моделі уроків, інтерактивні педагогічні прийоми, що розвивають пізнавальні можливості учнів, творче мислення

 Півненко Людмила Іванівні, вчителька української мови та літератури КЗО «Березнуватівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області

Методичний посібник для старшокласників у схемах «Вивчення складнопідрядних речень»./20 ст.

У посібнику в доступній формі за допомогою схем пояснюється навчальний матеріал. Схеми допоможуть запам’ятати будову речень, сполучники, сполучні слова.

Анутдінова Ніна Леонідівна, вчителька української мови та літератури  комунального закладу освіти «Сурсько-Михайлівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»